CRM – Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir ?
Müşteri İlişkileri Yönetimi ile ilgili bir çok tanım bulunmaktadır. Bunların bazılarını aşağıda yer almaktadır.
CRM = Customer Relationship Management = Müşteri İlişkileri Yönetimi
Müşteri ilişkileri yönetimi, bir şirketin mevcut ve potansiyel müşterilerle olan etkileşimini yönetmek için kullanılan bir yaklaşımdır.
Diğer Tanımları;
Müşterileri beklentilerini daha fazla anlamak için gerekli verileri toplamaya ve elde edilen bilgiler ışığında yeni çalışma stratejileri geliştirmeye CRM yani Müşteri İlişkileri Yönetimi, elde edilen bilgiler ışığında geliştirilen yazılımlara da CRM programı denir.
Bir kuruluşun müşterileri ve potansiyel müşterilerle olan ilişkilerini ve etkileşimlerini yönetmek ve iş ilişkileri geliştirmektir.
[…] CRM‘in (Customer Relationship Management) temelini oluşturur. […]