Yönetici ve Lider Arasındaki Farklar

Önce Yönetici ve Lider nedir onu açıklayalım.
Yönetici: Önceden belirlenmiş amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için elde bulunan kaynakları anlamlı bir şekilde bir araya getirerek planlama, organizasyon, yürütme, kontrol ve geliştirme faaliyetlerini yürüten kişilere Yönetici denir.

Lider: Başkalarını etkileyen, nereye nasıl gidileceğini gösteren, hedef ve misyon koyan, kitleleri arkasından sürükleyen, heyecanlandıran, cesaretlendiren ve geliştiren kişilere denir.

Peki Yönetici ve Lider arasındaki farklar nelerdir ?

  • Yönetici yönetir, Lider yönlendirir.
  • Yönetici yeniliklere uyum sağlar, Lider yenilik arar.
  • Yönetici işi doğru yapar, Lider doğru işi yapar.
  • Yönetici işi devam ettirir, Lider geliştirir.
  • Yönetici sistem ve yapıyla ilgilenir, Lider sistem, yapı ve insanla ilgilenir.
  • Yönetici risk almaz, Lider tedbirini alarak risk alır.
  • Yönetici kontrole dayanır, Lider güvene dayanır.
  • Yönetici kuralcıdır, Lider gerektiğinde esnek olabilir.
  • Yönetici işin nasıl yaptırılacağını bilir, Lider işin nasıl yapılacağını bilir.