Türkiye’deki İnternet ve Telefon abonelerinin uzun süredir bekledikleri E-Devlet hizmeti 26.10.2020 tarihi itibariyle yürürlüğe girdi. Artık aboneliklerinizi iptal etmek için faks çekmeye, genel merkezler ya da bayilere gitmeye gerek kalmadı. E-Devlet üzerinden artık Online başvuru ile iptal işlemlerinizi istediğiniz yerden yapabiliyorsunuz.

E-Devlet üzerinden aboneliklerinizi nasıl iptal edeceğinizi videoyu izleyerek ya da yazıyı okuyarak rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.

E-Devlet üzerinden Abonelik Fesih Başvurusu

E-Devlet ile İnternet ve Telefon abonelik iptali nasıl yapılır?
#1: E-Devlet’teki Abonelik Fesih Başvurusu sayfasına gidin,
#2: E-Devlet hesabınıza giriş yapın, (İşlemi yapabilmek için mobil, elektronik imza, T.C. kimlik kartı ya da elektronik bankacılık yolu ile giriş yapmalısınız.)
#3: Açılan listeden aboneliğinizi iptal etmek istediğiniz şirketi bulun,
#4: Abonelik Fesih Başvurusuna tıklayın,
#5: Başvuruda bulunun,
#6: Başvurunuzu aynı hizmet sayfası üzerinden kontrol edebilirsiniz.

Abonelik iptal başvurunuzun ardından hizmet sağlayıcı şirketlerin, aboneliğinize dair ücretlendirmeyi hem de hizmeti 24 saat içerisinde durdurması gerekiyor. Eğer ücretlendirme durdurulmaz, hizmet sağlayıcınız faturalandırma işlemine devam ederse müşteri hizmetleri aracılığı ile iptale ilişkin başvurunuzun ulaşıp ulaşmadığını sorgulatabilirsiniz.

E-Devlet üzerinden abonelik iptali yapılınca cayma bedeli cezası uygulanıyor mu? E-Devlet üzerinden abonelik iptal talebi işlemi yapmak tamamen ücretsiz. Ancak servis sağlayıcı ile 12 ya da 24 ay sürelerle değişen taahhüt anlaşması yapıldıysa e-Devlet üzerinden iptal taleplerinde anlaşma gereği hizmet sağlayıcı son faturaya cayma bedeli yansıtabiliyor.

Bu nedenle abonelik iptali yapmadan önce hizmet aldığınız şirketin müşteri hizmetleri ile iletişime geçerek, iptal halinde yansıtılacak cayma bedeli tutarını öğrenebilirsiniz.